Digitale løsninger
MitID
MitID er koder til at logge sikkert på digitale løsninger fra det offentlige og fra din bank.
Når du er blevet registreret i folkeregistret, kan du få oprettet MitID. For at få oprettet MitID skal du henvende dig på Borgerservice. Husk tidsbestilling.
For at få oprettet MitID har du brug for et personligt vidne, som selv har MitID. Ellers kan du indgå en aftale om et professionelt vidne, som vil være tilstede. Det er dog nødvendigt, at du har mødt det professionelle vidne tidligere.
Digital post
Når du har fået opholdstilladelse i Danmark, vil Digital Post-løsningen sende et papirbrev til dig, der fortæller, at du automatisk bliver tilmeldt Digital Post. Her får du også information om, hvordan du logger på.
Der går cirka tre uger fra det tidspunkt, hvor Digital Post-løsningen sender et brev til dig, til du fremgår som tilmeldt i løsningen og derved kan modtage Digital Post fra offentlige myndigheder. Hvis du efter de tre uger endnu ikke har været logget ind, vil Digital Post-løsningen sende et sidste papirbrev til dig, hvor de vil fortælle, at du skal sørge for at få logget ind.