Fejl i fakturering af affaldsordninger

På opkrævningen af ejendomsbidrag, som husejere har modtaget, er beløbet for kommunens affaldsordning opdelt i et beløb excl. moms og et momsbeløb. Denne opdeling er forkert, men selve beløbet er korrekt.

Randers Kommune har konstateret en fejl i opkrævningen af ejendomsbidrag, som husejere har modtaget til betaling pr. 3. februar 2025.

Selve beløbet er korrekt, men ved en fejl er beløbet for kommunens affaldsordning på fakturaen opdelt i et beløb excl. moms og et momsbeløb. Denne opdeling er forkert.

Fra 2025 bliver der ikke længere opkrævet moms på affaldsordninger for private husstande. I den samlede opgørelse over ejendomsbidrag, som husejere modtog i december 2024, er beløbet også korrekt udspecificeret uden moms.

Regning skal betales som normalt

Da det samlede opkrævede beløb er korrekt, skal borgere blot betale regningen som normalt. Udlejningsselskaber skal dog være opmærksomme på, at momsen ikke kan trækkes fra.

Randers Kommune vil orientere alle husejere direkte.

Vi beklager fejlen og hvis den giver anledning til spørgsmål, kan Betalingskontoret kontaktes på tlf. 89151188, tirsdag og torsdag fra 9-12, eller på mail: betalingskontoret@randes.dk

Læs mere om Randers Kommunes opkrævning af ejendomsbidrag på www.randers.dk/ejendomsbidrag

Seneste nyheder