Så er dagen, vi har glædet os til, endelig kommet

Ikke alene er vi påbegyndt udleveringen af den tredje beholder, men vores nye renovatør har også ’søsat’ flåden af nyindkøbte el-skraldebiler.

En lille del af beholdningen af de nye beholdere til papir og pap, der skal køres ud i hele kommunen. De er selvfølgelig lavet af den plast, du selv har sorteret til genbrugsbeholderen.

Fra i dag den første maj begynder vi at levere den tredje beholder til papir og pap til alle enfamiliehuse og nye containere til dem der har fællesløsninger. Hele processen vil vare ca. 6 uger, før vi har været forbi alle. Når vi leverer, skal vi samtidigt ommærke genbrugsbeholderen, så den passer med den nye måde at sortere på. Det kan du se mere om her.

Ny renovatør og nye biler

Det er også i dag, at vores nye renovatør, Marius Pedersen, går i gang med indsamlingen af affaldet i hele kommunen, så i dag trillede de første 11 eldrevne skraldebiler ud.

Hvis du har dine egne affaldsbeholdere, og er lige så utålmodig på at komme i gang som vi er, så kan du her tjekke i hvilken uge, vi kommer forbi din husstand.